top of page

הדברת פשפש המיטה

 

פשפש המיטה - פשפש המיטה הינו למעשה חרק קטן, אשר הגודל שלו הוא בין מילימטר אחד לבין ארבעה מילימטר כאשר הוא רך בשנים, ובין חמישה לשישה מילימטר כאשר הינו גדל.

 

הגוון של פשפש המיטה הינו חום צהבהב או חום אדמדם, וכאשר הינו מלא בדם, בתום ארוחה מספקת, צבעו הופך לשחור. הגורם  שבעטיו פשפש המיטה כה מתבטאת בכך שהינו ניזון מהדם שלכם.

פשפש המיטה מתחבא במיטה, מתחת למזרון, או בקיפולי סדין, וממתין לשעות החשיכה – העת היחידה שבה הינו אקטיבי, יונק את הדם מבני האדם הישנים במיטה, וחוזר שוב לאזור המסתור שלו. כפועל יוצא - על גבי הגוף שלכם יופיעו עקיצות מגרדות ובלתי נסבלות.

 

בנוסף לכך, קיים קושי למצוא אותו, עוד יותר קשה להיפטר ממנו, והכל ביחד הופך אותו לבעיה שאינה סימפטית בפרט. פשפש המיטה אינו מסוכן והוא לא מעביר מחלות.

 

פשפשי מיטה - פשפשי מיטה באים מכל מיני אזורים מוזנחים ומלוכלכים, אך אין רק. בשל היכולת שלהם להיצמד לדברים, פשפשי המיטה ישובו עמכם מהטיול ברחבי עולם כאשר הינו נצמד למזוודה, יגיעו אתכם לדירה כשתאספו מזרון שניתן לכם על ידי פלוני אלמוני, ישנו לצדכם בחדר במלון ויגיעו באופן ישיר למיטה בדירה שלכם.

בעצם, הרבה בני אדם, אשר שבים ממדינה מעבר לים, מביאים עמם את פשפשי המיטה משם כאשר הם נצמדים למזוודה או לבגדים, ומכאן הדרך להתפשטות במדינת ישראל קצרה.

 

פשפשי המיטה נמצאים בתוך מזוודות, או במידה וקיבלתם ממישהו שמיכה, הינם עשויים להימצא אף שם. בשנים קודמות פשפשי המיטה היו מגיעים ממדינה זרה, אך במציאות העכשווית, הם כבר מתפתחים במדינת ישראל ויכולים להגיע אף מהשכנים שלכם.

 

כיום זאת כבר בעיה שמטפלים בה בישראל על בסיס שבועי, אשר נחשבת למכת מדינה. לעומת פרעושים, אשר מגיעים מחתולים ומכלבים, פשפשי המיטה חיים בתוך מקומות חשוכים ויוצאים בפרט בשעות הלילה.

 

בימים אלו, מספיק שהשכן שלכם יביא אותם והם נמצאים בתוך תשתית החשמל של הבניין, ובני אדם אינם מבינים מאיפה הם הגיעו לביתם. ככל שהם מתרבים זה נהיה יותר קשה להיפטר מהם.

 

הדברת פשפש המיטה – לעומת הדברה קונבנציונלית, אשר מסתכמת במפגש אחד או שניים עם המדביר ובמספר מועט בן מאות ₪ , הדברת פשפש המיטה מהווה מלחמה עיקשת, שדורשת סינרגיה של כמה שיטות, מחייבת כמה הדברות ועולה הרבה יותר.

הדבר נובע מכך, כי חומרי ההדברה אינם משפיעים על הביצים של פשפש המיטה, והינם בעלי נטייה להידבק למזרון, עובדה אשר דורשת יותר עבודה.

 

הדבר שאכן מחסל אותם הינו חום בטמפרטורה גבוהה, בין שישים לבין שבעים מעלות, ובשל כך, הדברת פשפש המיטה מצריכה חומרי הדברה לפשפשי המיטה עצמם, כמו למשל - קיטור, על מנת להוריד את הביצים מהמזרון, ולבצע חימום חזק של החדר.

 

קשה ביותר להיפטר מפשפש המיטה, לא קיים חומר שקוטל את הביצים וקשה לגלות היכן הן נמצאות. הדבר היחיד שמחסל אותם זה החום הפיזיקלי, ובשל כך נדרשת שיטה משולבת – נדרשת אף הדברה, הן קיטור וכן חום על ידי מכונה. זו הסיבה שההדברה זו עולה כל כך הרבה כסף.

 

הדברת פשפש המיטה אינה כמו הדברה של ג'וקים, אשר באים, מרססים ועוזבים את הבית, פשפשי המיטה הינם מזיקים ביותר, עקשניים, מאוד עמידים, מרבית חומרי ההדברה אינם משפיעים עליהם ואף קיטור לבד אינו עובד עליהם.

 

מחויבת פעולה בסינרגיה עם קיטור, שואב אבק, לחץ אויר, והדבר צריך להתבצע יותר מפעם אחת. עליכם להבין, כי אין מרססים את כל הדירה, כי אם מתמקדים בחדר שבו בני אדם נעקצו באמצעות פשפשי המיטה.

 

איך מזהים שיש פשפשי מיטה בבית?

קודם כל, עליכם לבדוק את החרכים ברהיטים בבית שלכם. עליכם לתור אחר ביצים לבנות קטנות בסדקים של המיטה או של המזרון. עשו שימוש בפנס, על מנת לאתר את פשפשי המיטה בבית שלכם. למצוא אותם.

עוד סממן מובהק לנוכחות שלהם הינו אבחנה בכתמים שחורים קטנים על המזרון. הסימנים הללו הינם בעצם עדות לצואה יבשה של פשפש המיטה. כמו כן, הנכם יכולים להבחין בפקעות חומות זעירות שהפשפשים משילים בעת הגדילה שלהם.

במידה כי הבחנתם בכתמי דם על גבי הסדינים או שהרחתם ריח של טחב שאינו נעים מן חדר השינה שלכם, סביר להניח כי באה העת שתפעלו לאלתר במיגור שלהם.  בשל כך כי הנשיכות על גבי העור שלכם עשויות לגרד ממש, מומלץ כי תמרחו עליהן משחות אנטיהיסטמיניות נגד עקיצות שניתן להשיג בלי מרשם רופא והן עשויות להקל על הגרד שלכם. 

 

איך תהליך הדברת פשפש המיטה מתבצע בפועל?

תהליך הדברת פשפש המיטה מתבצע בפועל בעזרת מדביר מקצועי והוא כולל פעילות של סינרגיה שראשיתה בניטור, הווה אומר – בדיקה של כל המיטה והחפצים הנוספים שבחדר.

 

הבדיקה הזאת מכסה על רהיטים, שטיחים, מגירות, לרבות כל חפץ שנוגעים בו. באמצעות מיפוי מקיף של כל החדר אפשר להבין היכן נמצא פשפש המיטה ואז אפשר להתחיל בתהליך של המיגור שלו.

 

אחרי זה מבצעים שאיבת אבק על ידי שואב אבק בעל עצמה שיכול לשאוב את כל הפשפשים ואת הביצים שלהם. בדרך כלל, עסקינן אודות שואב אבק תעשייתי ולא שואב אבק ביתי.

 

בטרם שיגיע לבית שלכם מדביר פשפש המיטה, קיימות כמה הכנות פשוטות למדי שצריך לבצע, כדי שפעולת ההדברה תהיה יעילה, תקטול לגמרי את התפשטות פשפש המיטה ותסב לכם לשוב וליהנות משנת לילה נינוחה בלי עקיצות מיותרות.

 

מה שמוטל עליכם בטרם בוא המדביר לביתכם הינו לפנות רהיטים ולהכניס את כל הבגדים שלכם לארון בגדים ועוד כל מיני פעולות דומות.

 

באיזה סוג חומר הדברה מומלץ להשתמש בתהליך הדברת פשפשי מיטה?

הדברת פשפשי מיטה עם קיטור יבש הינה מאוד אפקטיבית, בשל כך כי הקיטור יכול לקטול את הפשפשים על הביצים שלהם. עשיית השימוש בקיטור יעילה ביותר בשל התוצאות שהינו משיד, אם כי, הינו בעל מגרעה אחת. 

 

ההשפעה של הקיטור היא רק לזמן מועט יחסית. בשל זאת, המדביר מבצע עוד פעולה על ידי ריסוס של חומרים כימיים שיסבו להשלמת קטילת הפשפש ולהדחתו מן המיטה שלכם.

 

כדאי לכם לשכור את שירותיו של מדביר פשפשי מיטה מוסמך ובעל רישיון והינו בעל ניסיון עשיר בשנים בהדברת פשפשי מיטה.

 

כמה זמן לוקח כל תהליך הדברת פשפש המיטה?

להבדיל מהדברת חרקים ומזיקים שונים, כגון תיקנים, הדברת פשפש המיטה הינה מסובכת יותר ועשויה לארוך עת רבה יחסית. הדבר נובע בשל הצורך לאתר את כל הפשפשים הנמצאים במקומות שונים בדירה, וכן בשל כך כי פעולת ההדברה עצמה הינה סיזיפית למדי.

 

משך ההדברה תלוי בגודל הבית, לשם הדגמה, בית בן ארבעה חדרים, ייקח להדביר את פשפש המיטה בין שעתיים וחצי לבין חמש שעות. 

 

תוך כמה זמן אפשר להיכנס לדירה לאחר הדברת פשפש המיטה?

הדברה כנגד כל מיני מזיקים ובפרט נגד פשפש המיטה, דורשת שימוש בחומרים חזקים מספיק על מנת למגר כל מזיק, ולמשך עת ארוכה.

 

בהתאם בחלק מהמצבים בתום פעולת ההדברה, והמדביר שהזמנתם הולך, לא ניתן להיכנס מיד לדירה, בשל כך כי ריכוז החומר באוויר ועל הרצפות והמשטחים האחרים עדיין גבוה.

זה אף הגורם שעולה השאלה כמה זמן צריך להיות מחוץ לדירה אחרי הדברת פשפש המיטה - ילדים קטנים, חיות מחמד, אנשים בעלי מחלות הקשורות לדרכי הנשימה, קשישים וגם נשים בהריון - בשביל כל הללו המענה לשאלה תוך כמה זמן אפשר להיכנס לדירה אחר הדברת פשפש המיטה הינו פרק זמן ארוך יותר מהרגיל.

המדביר שיגיע אליכם יפרט לכם ספציפית בכמה זמן מדובר, אך ברמה הכללית, כדאי לנקוט במשנה זהירות. ההמלצה הגורפת הינה כי מבוגרים וילדים יוכלו להיכנס לדירה בתום שש שעות וחיות מחמד – בתום שתים עשרה שעות.

 

איזה רישיון צריך כדי לבצע הדברת פשפש המיטה?

הדברת פשפש המיטה מחייבת שימוש של כלים מיוחדים , ידע וניסיון , רישיון הדברה בהתאם לשם הדברה בטוחה ובלי כל סכנה .

 

ראשית כל, הדברת פשפש המיטה דורשת רישיון הדברה בעל סמכות הרבה יותר גבוהה, לעומת הדברה סטנדרטית, אשר המדביר מבצע עם רישיון הפשוט ביותר, כל אחד שעבר קורס הדברה והוציא רישיון הדברה עשוי לבצע הדברה רגילה של נמלים, אך שמדובר אודות ביצוע הדברת פשפש המיטה באופן מקצועי, נדרש מדביר מוסמך בעל רישיון הדברה מתקדם ובתוקף.

 

האם אפשר לראות את פשפש המיטה בעין?

הסיבה שקיים קושי רב לחסל את פשפש המיטה, הינה שלא רק שהוא מאוד קטן ובשל כך קיים קושי להבחין בו, כי אם שבמשך היום הינו מתחבא, וחוץ מן המיטה, הוא מתחבא כמעט בכל מקום בחדר - בשקעי החשמל, על הבגדים, בין הספות ובתוך הארונות.

פשפש המיטה עשוי לחיות המון חודשים ועד שנה ללא הדם שלכם. פירוש הדבר הינו שבמידה ונעקצתם באמצעות פשפש המיטה, אך הנכם חושבים כי הוא חוסל בתום זאת, אל לכם להיות כה בטוחים בכך, יתכן שהינו רק ממתין לכם באחת הפינות של המזרון, על מנת להגיח עוד פעם באחד הלילות.

 

ובמידה ואין די בכך, עליכם לדעת כי חומרי הדברה מסוימים אמנם משפיעים על פשפש המיטה, אך אין משפיעים על הביצים שלו. 

 

מתי אפשר לנקות את הבית אחרי הדברת הפשפש המיטה?

כיום אפשר למצוא שתי גישות בדבר מתי אפשר לנקות את הבית אחרי הדברת הפשפש המיטה, כלהלן -   הגישה האחת גורסת כי קודם כל מבצעים הדברה ולאחר מכן ניקיון היא המעשה הנכון.

 

הגישה האחרת גורסת כי ניקיון כללי ויסודי בטרם ביצוע של ההדברה לא רק שימקסם את האפקטיביות של פעולת הניקוי, כי אם ממש יעזור לפעולת ההדברה עצמה.

 

מה אפשר לעשות כדי לשמור על אפקטיביות הדברת הפשפש המיטה?

יש להקפיד על הדברים הבאים - 

  • את השמיכות ואת המצעים עליכם לכבס בטמפרטורה גבוהה ולתלות לייבוש באור השמש.

  • עליכם לבצע סתימת סדקים וחריצים.

  • עליכם לשטוף כהלכה את חיות המחמד שלכם בשמפו נגד פשפשים.

  • עליכם להרים את כל החפצים מן הרצפה.

 

האם יש אחריות על הדברת פשפש המיטה ומה היא כוללת?

על מנת להיפטר מפשפש המיטה, אתם צריכים להזמין מדביר לכמה ביקורים, בשל כך כי בדרך כלל הבעיה לא תיפטר בתום ביקור אחד.

 

זאת הסיבה לכך כי מדובר אודות הדברה יקרה יותר. בדרך כלל, יידרשו שלושה ביקורים, והאחריות שתוענק לכם על ההדברה הינה רק בת חודש אחד .

 

מה העלות של הדברת פשפש המיטה?

העלות של הדברת פשפש המיטה הינה החל מחמש מאות ₪ לחדר. כאמור, ההדברה נגד פשפשי המיטה הינה אינה זולה, ובעצם הינה אחת העבודות היקרות ביותר של פעולות ההדברה.

 

קיימים בעלי עסקים אשר מציעים מחיר זול לעבודה בסדר גודל שכזה וביחס לחברות הדברה אחרות. הגורם לזאת כי העלות לא זולה הינו שנדרשת הרבה מאוד עבודה בכמה שלבים, על מנת להיפטר מהפשפשים באופן מושלם.

bottom of page